Interneto ryšys – nuolatinis šiandienos palydovas. Prieš kurį laiką tai buvo aktualu tik imliam jaunimui, šiandien net ir pensininkai sėdi online. Retą bestebina faktas, jog net ir didžiausi apsipirkinėjimai gali būti įvykdomi per kelias ar keliolika minučių – tereikia tik prisėsti prie kompiuterio. Internetinė parduotuvė jau kuris laikas yra tapusi rimta konkurente tradicinėms. Tačiau į šias klientai savaime neatkeliaus: internetinės paieškos sistemos pateikia tiek gausybę variantų, iš kurių vartotojui belieka išsirinkti priimtiniausią. Ko iš internetinės parduotuvės tikisi potencialus klientas?
Patogus apsipirkinėjimas
Beprotiškas lakstymas iš vieno parduotuvės galo į kitą, ieškant kažkokio nelemto padažo ar negirdėto prieskonio – tikra kankynė (kaip tyčia tuo metu visi konsultantai kažkur mistiškai prapuola). Pasiklysti galima ir internetinėje parduotuvėje. Tačiau savininkas turi stengtis daryti viską, jog to būtų išvengta. Prekių/klasifikacija pagal tam tikrus kriterijus (spalva, dydis ir panašiai), rūšiavimas (pagal kainą, prekės įkėlimą, taikomos nuolaidos dydį ir kita), paieškos galimybė – visa tai palengvina klientui reikiamo daikto įsigijimą. Kuo didesnė internetinė parduotuvė ir jos turimas asortimentas platesnis, tuo labiau reikia šią sritį tobulinti.
Registruotas/neregistruotas pirkėjas
Klientai išsiskiria pageidavimų įvairove. Gera ta internetinė parduotuvė, kuri kuo daugiau jų išpildo. Idealu, jei apsipirkinėti galima ir kaip svečiui, ir kaip registruotam vartotojui. Pirmasis variantas patrauklus itin skubančiam asmeniui – kuo mažiau grafų pildymui, tuo geriau. Registraciją dažniausiai renkasi tie asmenys, kurie ketina dar kada nors sugrįžti, pageidauja gauti informaciją apie nuolaidas, atsinaujinusį asortimentą ir panašiai. Tokie klientai – tikra verslininko svajonė, tad reikia sukurti kuo patrauklesnę registruoto vartotojo paskyrą – išsaugoti paieškos bei darytų užsakymų istoriją, parengti sąskaitas faktūras ir panašiai.
Apmokėjimo patogumas
Jei reikėtų rinktis tarp apmokėjimo tiesiogiai nukreipiant į reikiamą banką bei būtinybės pačiam suvesti visus duomenis, dauguma būtų linkę prie pirmojo varianto – taip saugiau nei dešimt kartų patikrinti kiekvieną banko sąskaitos skaitmenį. Savaime suprantama, jog smulki, ką tik veiklą pradėjusi internetinė parduotuvė to pasiūlyti negali, tačiau jai augant, būtina tobulinti ir apmokėjimo sistemą.
Pristatymo lankstumas
Lietuvos paštas, siuntų terminalai, paštomatai, kurjeriai – klientams turi būti sudarytos sąlygos išsirinkti priimtiniausią pristatymo būdą.
Internetinei prekybai vos tik įsisiūbavus, dalis klientų šį būdą rinkdavosi vien smalsumo vedini. Šiandien jie jau yra išlepę ir ieško paties geriausio varianto. Internetinės parduotuvės savininkas, suinteresuotas perkančiųjų srauto augimu bei pardavimo apimčių didinimu, turi skirti dėmesį techninių parametrų tobulinimui bei jų pritaikymui prie kliento poreikių.